Z przyjemnością informujemy, że nasz Bank uruchomił usługę MojeID
Usługa mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.
Każdy Klient naszego Banku, który posiada dostep do bankowości elektronicznej może założyć sobie Profil Zaufany poprzez wejście na stronę https://pz.gov.pl oraz wybranie opcji:
- Zarejestruj się
- Bank lub inny dostawca tożsamości
- Banki Spółdzielcze Grupa BPS
- wybór z listy Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej
- po przekierowaniu do bankowości elektronicznej podanie identyfikatora i hasła i zalogowanie się
- sprawdzenie danych osobowych w formularzu zgody
- po przejściu na strone profilu zaufanego dodaj „Nazwę użytkownika”, zaakceptuj regulamin i wybierz przycisk „Zarejestruj się”.
- ponownie wykonaj udzielenie zgody w bankowości elektonicznej
- Poprawne wykonanie kroków powinno przekierowac na strone profilu zaufanego a w prawym górnym rogu ekranu powinno pojawic się imię i nazwisko zalogowanego użytkownika.
Po procedurze rejestracji możemy logowac się do usług takich jak np. ZUS z wykorzystaniem profilu zaufanego potwierdzajac tożsamość w bankowości elektronicznej naszego Banku występującego w roli potwierdzającego tożsamość klienta.
Warunkiem skorzystania z tej usługi jest uzupełnienie danych osobowych w Banku: aktualny numer dowodu tożsamości wraz z datą jego ważności oraz podanie adresu e-mail.
Zapraszamy też do przeczytania wywiadu z Maciejem Waliszkiem, Dyrektorem Departamentu Bezpieczeństwa w Banku BPS o wdrożeniu mojeID i Profilu Zaufanego w Zrzeszeniu BPS: https://bs.net.pl/mojeid-i-profil-zaufany-w-zrzeszeniu-bps/