Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
- posiadają własny dostęp do bankowości elektronicznej
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną „Nasz Bank”
Regulamin korzystania z usługi
Obowiązujące limity przy płatnościach BLIK:
|
domyślny
|
maksymalny
|
Wypłata gotówki
|
500 zł
|
5 000 zł
|
Płatności w sklepach
|
500 zł
|
5 000 zł
|
Płatności w Internecie
|
500 zł
|
5 000 zł
|
Przelew na telefon |
100 zł |
200 zł |
Domyślne limity można zmienić w bankowości internetowej logując się przez przeglądarkę.
Jak aktywować Blika?
- Uruchom aplikację mobilną „Nasz Bank” na telefonie i zaloguj się
- Wybierz ikonę
- Przy pierwszym komunikacie wybierz „USTAWIENIA”
- Przesuń suwaki na włączony, wybierz rachunek do obciążeń
- Zaakceptuj Regulamin usługi
- Podaj e-PIN i zatwierdź
- W przypadku pytania o aplikacje na wierzchu musimy włączyć uprawnienie aplikacji „Nasz Bank”
- Po poprawnym aktywowaniu dostaniemy wiadomość o poprawnym aktywowaniu usługi BLIK
- Od teraz wybierając ikonę
na pulpicie możemy w prosty i szybki sposób za pomocą wyświetlonego kodu dokonać:
- płatności w sklepie internetowym,
- płatności w sklepie stacjonarnym,
- wypłaty w bankomacie.
Jak aktywować Blik - przelew na telefon?
- Uruchom aplikacje mobilną "nasz Bank" i zaloguj się
- Wybierz swój obrazek - ustawienia - przelew na telefon
- Włącz odbieranie przelewów na telefon BLIK
Jak przebiega płatność w sklepach lub w Internecie:
- Poinformuj kasjera w sklepie o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie sklepu, w którym dokonujesz zakupów
- Zaloguj się do aplikacji mobilnej „Nasz Bank” i wygeneruj kod BLIK
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub stronie sklepu
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu e-PIN
- To już wszystko - zakupy opłacone
Zalecenia bezpieczeństwa - transakcje BLIK:
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK przez wiadomości, komunikatory, itp.
- Uważnie czytaj potwierdzenia kodu BLIK, sprawdzaj czy zgadza się kwota transakcji, odbiorca transakcji,
- Chroń Swoje urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją „Nasz Bank” i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja „Nasz Bank”.
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację „Nasz Bank”
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- aktualizuj przeglądarki internetowe