Oferta Banku obejmuje finansowanie w formie leasingu środków trwałych, zarówno ruchomości jaki i nieruchomości. Z myślą o Klientach, będących przedsiębiorcami, działających w różnych branżach i korzystających z usług Banku, opracowano wiele specjalistycznych rozwiązań, umożliwiających finansowanie potrzeb inwestycyjnych. Dzięki temu Bank zapewnia możliwość sfinansowania wszelkich potrzeb w zakresie finansowania inwestycji dla swoich klientów, niezależnie od tego czy będzie to prosty zakup środka trwałego czy długotrwały, wieloetapowy proces inwestycyjny.
Rynek leasingu ma ponad dwudziestoletnią historię w Polsce. Jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków usług finansowych w Polsce w ostatnich 10 latach. Leasing to główne, obok kredytu, źródło finansowania inwestycji pracujących w gospodarce. Taka sytuacja wynika z korzyści, które oferuje leasing:
Brak finansowania VAT |
BPS Leasing przejmuje na siebie finansowanie podatku VAT od zakupu przedmiotu. Podstawą kalkulacji rat leasingowych jest wartość netto przedmiotu leasingu. |
Elastyczne struktury opłat |
Możliwość dopasowania opłat leasingowych do założeń projektu inwestycyjnego poprzez ukształtowanie wysokości płatności rat leasingowych, opłaty wstępnej oraz wartości końcowej. |
Tańsze usługi dodatkowe |
Możliwość skorzystania z licznych rabatów oraz preferencyjnych stawek ubezpieczenia wynegocjowanych przez Leasingodawcę (Finansującego). |
Mniej formalności |
Szybki i wygodny proces podpisywania umowy i przekazania przedmiotu leasingu. BPS Leasing wyręcza Klienta w kontaktach z urzędem komunikacji, dostawcą oraz ubezpieczycielem. |
Brak obciążenia bilansu |
Dla firm z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw typowa dla rynku transakcja leasingowa nie obciąża bilansu firmy - korzystający nie wykazuje zobowiązań leasingowych w bilansie. |
Korzyści podatkowe |
Opłata wstępna i raty leasingowe mogą stanowić w całości koszt uzyskania przychodu. |
Ruchomości nowe i używane, w tym:
|
Nieruchomości, w tym:
Leasing nieruchomości oferujemy także poprzez leasing zwrotny, czyli:
|
Podstawowe parametry umowy leasingu ruchomości:
|
Podstawowe parametry umowy leasingu nieruchomości:
|
Obsługa transakcji leasingowych odbywa się poprzez Spółkę BPS Leasing S.A., należącą do Grupy BPS i świadczącą kompleksowe usługi leasingu we współpracy z Bankami Spółdzielczymi wchodzącymi w skład Grupy.
Z dniem 1 lipca 2018 r. zacznie obowiązywać Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw wprowadzająca mechanizm podzielonej płatności (ang. Split Payment). Bank ma obowiązek założenia do dnia 01 lipca 2018 r. każdemu przedsiębiorcy posiadającemu rachunek rozliczeniowy w PLN, specjalnego rachunku bankowego - tzw. Rachunku VAT. Link do ustawy: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000062
W naszym Banku:
Zastosowanie MPP będzie całkowicie dobrowolne i będzie zależało od dokonującego płatności za fakturę. Decydując się na stosownie MPP, podatnicy będą mogli swobodnie podejmować decyzję w odniesieniu do konkretnej faktury (tj. podatnicy będą mogli stosować naprzemiennie standardowe płatności z płatnościami wykorzystującymi MPP).
Od 01 lipca 2018 r. Klienci Banku będą mogli wykonać przelew dotychczasowym sposobem lub wykorzystując mechanizm podzielonej płatności, płacąc za fakturę zawierającą płatność podatku VAT.
Aby zapłacić za pomocą MPP należy uzupełnić dedykowaną formatkę uzupełniając w niej pola obowiązkowe:
Bank odbierający w/w przelew, księguje kwotę brutto na wskazany w przelewie rachunek rozliczeniowy wystawcy faktury, a następnie kwotę VAT przekazuje na dedykowany rachunek VAT, powiązany z danym rachunkiem rozliczeniowym.
Dysponowanie środkami na rachunku VAT:
Tak, Bank zgodnie z Ustawą z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Ustawa), będzie miał obowiązek otworzyć rachunek VAT dla każdego przedsiębiorcy posiadającego rachunek/rachunki rozliczeniowe w PLN.
Nie, Bank zgodnie z ustawą otworzy automatycznie do 01 lipca 2018 r. jeden rachunek VAT dla wszystkich rachunków rozliczeniowych Klienta prowadzonych w PLN. Natomiast Klient chcący posiadać w Banku więcej niż jeden rachunek VAT musi w Banku złożyć stosowny wniosek o otwarcie kolejnego rachunku VAT.
Nie, otwarcie rachunku VAT nie wymaga zawarcia odrębnej umowy lub aneksu do umowy zawartej z Bankiem.
Bank automatycznie otworzy jeden rachunek VAT dla każdego Klienta posiadającego w Banku jeden lub więcej rachunków rozliczeniowych w PLN. Na wniosek Klienta posiadającego więcej niż jeden rachunek rozliczeniowy, Bank może otworzyć kolejne rachunki VAT.
Nie. Rachunki VAT powiązane są wyłącznie dla rachunków rozliczeniowych prowadzonych w PLN.
Za otwarcie i prowadzenie rachunku VAT, Bank nie będzie pobierał opłat.
Tak, Ustawa jednoznacznie wskazuje, że do każdego rachunku rozliczeniowego prowadzonego w PLN dla Klienta - przedsiębiorcy, Bank musi otworzyć i prowadzić rachunek VAT, nawet jeżeli nie rozlicza VAT-u.
Rachunek VAT jest zamykany wraz z zamknięciem ostatniego rachunku rozliczeniowego w PLN dla Klienta. Warunkiem zamknięcia rachunku rozliczeniowego jest saldo 0 PLN na rachunku VAT. Jeśli saldo jest dodatnie, wtedy Klient musi złożyć wniosek w Urzędzie Skarbowym o zwolnienie środków z rachunku VAT. Jeżeli Klient posiada w Banku kilka rachunków VAT, na wniosek Klienta, Bank zamknie dany rachunek VAT, przyporządkowując rachunek rozliczeniowy, do którego był przyporządkowany zamykany rachunek VAT do innego rachunku VAT.
Nie. Klient nie będzie miał możliwości przeksięgowania środków z rachunku rozliczeniowego na rachunek VAT. Klient będzie mógł przeksięgować środki ze swojego rachunku VAT na inny rachunek VAT prowadzony w ramach tej samej firmy w tym samym Banku.
Nie. Aby uwolnić środki zgromadzone na rachunku VAT, klient będzie musiał się zgłosić do Urzędu Skarbowego i uzyskać zgodę na ich przeksięgowanie na rachunek rozliczeniowy. Urząd ma na decyzję 60 dni. Po jej otrzymaniu, Bank powinien niezwłocznie zastosować się do wniosku Klienta.
Nie. Stosowanie płatności w Mechanizmie Podzielonej Płatności jest dobrowolne. Decyzja o rodzaju płatności należy do płatnika faktury. Dla przelewów przychodzących system ten będzie jednak obowiązkowy. Oznacza to, że nawet jeśli Klient nie będzie planować aktywnego korzystania z Mechanizmu Podzielonej Płatności, to kontrahent Klienta może taki przelew zlecić na jego rzecz, a Bank przeksięguje kwotę VAT na rachunek VAT Klienta.
Nie. Klient będzie wykonywał jeden przelew (w nowej formatce) na zwykły rachunek rozliczeniowy odbiorcy - wskazany na fakturze, tak jak w chwili obecnej.
Decydując się na dokonanie płatności w Mechanizmie Podzielonej Płatności, Klient będzie musiał wybrać nowy rodzaj przelewu oraz wskazać następujące dane (rozszerzone w stosunku do danych stosowanych w dotychczasowych płatnościach) tj.: kwotę brutto płatności, kwotę VAT, nr NIP wystawcy faktury oraz numer faktury VAT związanej z płatnością - dodatkowo Klient będzie miał możliwość umieszczenie dodatkowego dowolnego opisu płatności.
Tak. W takim przypadku brakująca kwota zostanie pobrana ze środków na rachunku rozliczeniowym. Przelew zostanie zrealizowany również w przypadku, gdy saldo rachunku VAT wynosić będzie 0 zł, wówczas cała kwota VAT zostanie pobrana z rachunku rozliczeniowego. Warunkiem realizacji przelewu MPP dla w/w przypadku jest posiadanie wystarczających środków na rachunku rozliczeniowym.
Nie. Mechanizm Podzielonej Płatności dotyczy wyłącznie rozliczeń prowadzonych w PLN.
Tak. Klient, chcąc przekazać jedynie kwotę VAT, powinien w Mechanizmie Podzielonej Płatności: podać kwotę VAT równą kwocie brutto płatności. Przykład: kwota brutto otrzymanej faktury wynosi 123 PLN, kwota netto faktury wynosi 100 PLN i kwota VAT faktury wynosi 23 PLN, należy w polu „kwota płatności (brutto)” wpisać 23 PLN oraz w polu „kwota VAT” wpisać także 23 PLN. W takim wypadku w Mechanizmie Podzielonej Płatności zostanie przekazana wyłącznie kwota VAT.
Nie. Ustawa nie przewiduje takiej możliwości. Natomiast Klient będzie mógł wykonać przeksięgowania środków pomiędzy swoimi rachunkami VAT w tym samym banku.
Warunkiem operacji przeksięgowania środków pomiędzy rachunkami VAT Klienta w tym samym banku jest posiadanie co najmniej dwóch rachunków VAT.
Nie. Przelew w Mechanizmie Podzielonej Płatności realizowany będzie zawsze za pośrednictwem rachunku rozliczeniowego Klienta.
Zgodnie z Ustawą, dozwolone typy obciążeń rachunku VAT to m.in.:
Zgodnie z Ustawą, dozwolone typy uznań rachunku VAT to m.in.:
Nie, ponieważ płatności w ramach Mechanizmu Podzielonej Płatności można dokonać tylko w sytuacji posiadania faktury w rozumieniu ustawy o VAT.
Nie. W fakturze będzie wskazywany jedynie rachunek rozliczeniowy.
TAK.
Nie, jedna płatność w Mechanizmie Podzielonej Płatności odpowiada jednej fakturze.
TAK.
Nie, z zastrzeżeniem, że realizacja przelewu do US następuje z rachunku rozliczeniowego z wykorzystaniem dostępnych środków na rachunku VAT.
Oferta skierowana jest do Klientów którzy na dzień wejścia w życie produktu (11-10-2022) nie posiadali czynnej umowy o prowadzenie rachunku bieżącego.
Oferta obejmuje rachunki osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, przedsiębiorstw, wspólnot mieszkaniowych.
Promocyjne opłaty obowiązują przez 2 lata od momentu podpisania umowy. Po okresie promocyjnym będą obowiązywać opłaty zgodnie z obowiązującą tabelą opłat i prowizji.
Oferujemy prowadzenie rachunków bankowych bieżących i pomocniczych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz innym jednostkom organizacyjnym. Rachunek bankowy gwarantuje bezpieczną formę przechowywania pieniędzy, bezpośredni dostęp do środków oraz dokonywanie rozliczeń pieniężnych w zakresie prowadzonej działalności. Wpłaty i wypłaty z rachunku mogą być dokonywane w formie gotówkowej i bezgotówkowej. Rachunki prowadzone są w PLN oraz w walutach wymienialnych EUR, USD, GBP.
Do założenia rachunku są potrzebne:
dowód osobisty,
wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
Regon,
NIP,
KRS.
Podmiot prowadzący działalność gospodarczą - osoba fizyczna, osoba prawna, a także jednostka organizacyjna nie mająca osobowości prawnej, utworzona zgodnie z przepisami prawa, jeżeli jej przedmiot działania obejmuje prowadzenie działalności gospodarczej.
Inne jednostki organizacyjne - instytucje finansowe, instytucje i organizacje społeczne, polityczne, zawodowe, fundacje, stowarzyszenia i inne jednostki utworzone zgodnie z przepisami prawa, nie prowadzące działalności gospodarczej.
Aktualna taryfa opłat i prowizji za czynności bankowe.
Oferujemy terminowe lokaty oszczędnościowe:
służy finansowaniu bieżących potrzeb firmy. Okres kredytowania wynosi do 1 roku. Spłata kredytu jednorazowo. Kredyt nie podlega rozliczeniu. Oprocentowanie kredytu wynosi 8,50% w stosunku rocznym (zmienne) lub w oparciu o stawkę WIBOR 3M + marża 3,50 pp i jest naliczane od wykorzystanego salda kredytowego (brak odsetek i opłat od niewykorzystanych środków). Prowizja od udzielonego kredytu wynosi 1,50% ( pobierana jednorazowo w momencie uruchamiania środków kredytowych).
służy finansowaniu bieżących potrzeb firmy. Maksymalny okres kredytowania może wynosić do 3 lat. Spłata kredytu w ratach. Kredyt nie podlega rozliczeniu. Oprocentowanie kredytu wynosi 8,50% w stosunku rocznym, oprocentowanie zmienne, lub w oparciu o stawkę WIBOR 3M + marża 4,50 pp. Prowizja od udzielonego kredytu wynosi 1,50% ( pobierana jednorazowo w momencie uruchamiania środków kredytowych).
służy finansowaniu nakładów inwestycyjnych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą ( np. zakupu maszyn, wartości niematerialnych i prawnych, nieruchomości lub finansowanie budowy lub modernizacji budynków). Maksymalny okres kredytowania może wynosić do 15 lat. Spłata kredytu w ratach. Kredyt podlega rozliczeniu. Wymagany minimalny udział własny wynosi 25 % wartości przedsięwzięcia. Oprocentowanie kredytu wynosi 8,50% w stosunku rocznym - zmienne, lub w oparciu o stawkę WIBOR 3M + marża 3,50 pp. Prowizja od udzielonego kredytu wynosi 1,50% ( pobierana jednorazowo w momencie uruchamiania środków kredytowych).
służy finansowaniu nakładów inwestycyjnych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą ( np. zakupu maszyn, wartości niematerialnych i prawnych, nieruchomości lub finansowanie budowy lub modernizacji budynków), przy równoczesnym uzyskaniu współfinansowania w ramach pomocy publicznej. Maksymalny okres kredytowania może wynosić do 8 lat. Spłata kredytu w ratach. Kredyt podlega rozliczeniu. Wymagany minimalny udział własny wynosi 10 % wartości przedsięwzięcia. Jednym z zabezpieczeń kredytu jest cesja dofinansowania. Oprocentowanie kredytu wynosi 7,70 % w stosunku rocznym - zmienne, lub w oparciu o stawkę WIBOR 3M + marża 3,00 pp Prowizja od udzielonego kredytu wynosi 1,50% ( pobierana jednorazowo w momencie uruchamiania środków kredytowych).
W ramach współpracy z Concordia - Generali Polska i UNIQA TU SA posiadamy w ofercie ubezpieczenia majątkowe ( domy i lokale mieszkalne z wyposażeniem, budynki i maszyny gospodarstw rolnych oraz służące wykonywaniu działalności gospodarczej) oraz ubezpieczenia życiowe.
Więcej informacji w placówkach banku.