Gdy padli Państwo ofiarą wyłudzenia informacji i podali swoje dane dostępowe na innych stronach mogą Państwo dokonać samodzielnej blokady.
Wysyłając SMS na numer telefonu
BW#IDENTYFIKATOR
(całkowita blokada dostępu elektronicznego)
Identyfikator = identyfikator użytkownika w bankowości elektronicznej
BW#IDENTYFIKATOR#PESEL
(całkowita blokada dostępu elektronicznego)
Identyfikator = identyfikator użytkownika w bankowości elektronicznej
PESEL - powiązany z blokowanym identyfikatorem
Po udanej blokadzie dostępu na podany przy użytkowniku numer telefonu zostanie wysłany sms z potwierdzeniem blokady.
Odblokowanie możliwe tylko w Placówce Banku.
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
Regulamin korzystania z usługi
|
domyślny |
maksymalny |
---|---|---|
Wypłata gotówki |
500 zł |
5 000 zł |
Płatności w sklepach |
500 zł |
5 000 zł |
Płatności w Internecie |
500 zł |
5 000 zł |
Przelew na telefon | 100 zł | 200 zł |
BS w Białej Podlaskiej wypełnia obowiązek raportowania dostępności Bankowości Internetowej oraz interfejsu API DS2 wynikający z przepisów Unii Europejskiej [art. 32 ust. 4 Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2018/389z dnia 27.11.2017 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących silnego uwierzytelniania klienta i wspólnych i bezpiecznych otwartych standardów komunikacji].
Okres |
API PSD2 |
Bankowość Internetowa |
|||
od |
do |
Dostępność (%) |
Niedostępność (%) |
Dostępność (%) |
Niedostępność (%) |
14.09.19 |
13.12.19 |
99,76 |
0,24 |
99,76 |
0,24 |
14.12.19 |
13.03.20 |
99,63 |
0,37 |
99,63 |
0,37 |
01.01.20 |
31.12.20 |
99,80 |
0,2 |
99,75 |
0,25 |
01.01.21 |
31.12.21 |
99,85 |
0,15 |
99,79 |
0,21 |
01.01.22 |
31.12..22 | 99,83 | 0,17 | 99,81 | 0,19 |
1. Wchodzimy na stronę profilu zaufanego (https://pz.gov.pl) i wybieramy "Zarejestruj się"
2. Wybieramy "Bank lub inny dostawca tożsamości" i następnie wybieramy "Grupa BPS Banki Spółdzielcze"
3. Przy karcie z wyborem Banku wybieramy województwo: lubelskie i nazwę Banku: Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej
4. Po wybraniu przycisku "Zarejestruj się" zostaniemy przekierowani na stronę Banku gdzie musimy sie zalogować i wyrazić zgodę na przekazanie danych w celu rejestracji profilu zaufanego. Dane, które muszą być aktualne w Banku przed przystąpieniem do zakładania profilu:
5. Po zalogowaniu na stronie profilu zaufanego musimy wypełnić pole "Nazwa użytkownika", zaznaczyć opcję zapoznania się z Regulaminem i wybrać przycisk pod danymi "Zarejestruj się"
6. Potwierdzenie adresu e-mail przez strone rządową: na adres podany we wniosku powinien przyjść kod autoryzacyjny do potwierdzenia adresu e-mail. Powinniśmy zalogować się na skrzynkę pocztową i odnaleźć wiadomość z kodem. Kod należy wpisać w pole i wybrać przycisk "Potwierdź e-mail"
7. Po poprawnym potwierdzeniu adresu e-mail zostaniemy poproszeni o ponowne przejście na strone Banku poprzez wybranie "Przejdź na stronę banku", zalogowanie się, ponowne wyrażenie zgody.
8. Po poprawnym przejściu procesu rejestracji Profilu Zaufanego, na adres e-mail podany we wniosku otrzymamy wiadomość o utworzeniu Profilu Zaufanego. Od tego momentu możemy załatwiać sprawy urzędowe wykorzystując logowanie przez profil zaufany lub mojeID
wskazówki dla użytkownika - jak się logować do wybranych usług
Urządzenia z systemem Android - aplikacja do pobrania w sklepie Google Play pod nazwą "Nasz Bank".
Urządzenia firmy Apple - aplikacja do pobrania w App Store pod nazwą "BS Biała Podlaska - Nasz Bank".
W związku z podnoszeniem bezpieczeństwa aplikacji mobilnej od wersji 2.0.0 aplikacja nie będzie obsługiwana przez starsze smartfony. Do jej uruchomienia będzie wymagana wersja 7.0 lub wyższa systemu Android (do tej pory 5.0), oraz wersja 12.0 lub wyższa systemu iOS (do tej pory 9.0).
Nie należy zaznaczać opcji w ustawieniach przeglądarki „czyść historię i pliki cookie podczas zamykania przeglądarki”.
Podczas logowania do systemu bankowości elektronicznej pojawi się dodatkowe pytanie o dodanie urządzenia do zaufanych.
Logowanie z urządzenia zaufanego traktowane jest jako silnie uwierzytelnione.
Po zalogowaniu nie będziemy musieli wyłączyc ograniczeń tam gdzie było wymagane wcześniej silne uwierzytelnienie, np. przy wejściu w historię rachunku powyżej 90 dni
W wersji mobilnej Internet Bankingu pozostaje stary sposób (przykładowe dane):
Po zaznaczeniu opcji / wybraniu "Dodaj do zaufanych" wyświetli się oświadczenie, które musimy zaakceptować:
Zaufane urządzenia możemy sprawdzić po zalogowaniu do bankowości elektronicznej w zakładce: USTAWIENIA → KANAŁY DOSTĘPU I URZĄDZENIA
przykładowe zdjęcie.:
Silne uwierzytelnienie podczas logowania do systemu bankowści elektronicznej:
Krok 1 bez zmian podajemy identyfikator i naciskamy "Dalej"
Krok 2 bez zmian. Weryfikujemy pojawiający sie obrazek (1) i podajemy swoje hasło (2). Naciskamy "Zaloguj".
Krok 3 pojawi się nowe pole w zależności od sposobu autoryzacji zostaniemy poproszeni o:
wpisanie hasła jednorazowego z wiadomości sms:
potwierdzenie logowania w aplikacji mobilnej:
Po potwierdzeniu zalogujemy sie do systemu bankowości internetowej.
W przypadku zalogowania sie do systemu bez silnego uwierzytelnienia będziemy mieć ograniczony dostęp. Zobaczymy podgląd salda i historię operacji z 90 dni. W przypadku, gdy spróbujemy uruchomić funkcję podlegającą ograniczeniu pojawią się dodatkowe ekrany takie jak:
Po naciśnięciu przycisku "Wyłącz ograniczenia" zostaniemy poproszeni o dodatkowe uwierzytelnienie za pomocą stosowanej metody autoryzacji np. dla hasła sms pojawi się taka informacja:
nPodpis - jest aplikacją instalowaną na komputerze, z którego będziemy podpisywać zlecone dyspozycje przy użyciu posiadanego certyfikatu imiennego. Zastępuje dotychczas używaną autoryzację za pomocą apletu Javy oraz jest niezależna od używanej przeglądarki.
Aplikację nPodpis oraz instrukcję instalacji i pierwszej konfiguracji pobierzemy TUTAJ.
Aplikacja jest spakowana w formacie zip. Po pobraniu i rozpakowaniu należy uruchomić "setup" i postepować zgodnie z załączoną instrukcją.
W przypadku nowej instalacji oprogramowania do prawidłowego działania wymagane jest jeszcze oprogramowanie do obsługi certyfikatu imiennego:
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (dalej "ustawa") dokonała wdrożenia do prawa krajowego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, zmieniającej dyrektywy 2002/65/WE, 2009/110/WE, 2013/36/UE i rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 oraz uchylającej dyrektywę 2007/64/WE (dalej "PSD2").
Ustawa wprowadza tzw. silne uwierzytelnienie użytkownika. Oznacza to, że po okresie przejściowym zawartym w ustawie, aby zainicjować płatność – od września 2019 r. - konieczna będzie identyfikacja klienta za pomocą co najmniej dwóch niezależnych metod uwierzytelnienia. Dostawca będzie musiał stosować silne uwierzytelnianie w przypadku, gdy płatnik: uzyskuje dostęp do swojego rachunku w trybie online; inicjuje elektroniczną transakcję płatniczą; przeprowadza czynność za pomocą kanału zdalnego, która może się wiązać z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć. Oznacza to m.in. wycofanie jako środka autoryzacji - kodów jednorazowych w postaci kart zdrapek.
Dodatkowo ustawa wprowadza dostęp do rachunku klienta przez autoryzowane TPP.
uwierzytelnianie zapewniające ochronę poufności danych w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów należących do kategorii:
będących integralną częścią tego uwierzytelniania oraz niezależnych w taki sposób, że naruszenie jednego z tych elementów nie osłabia wiarygodności pozostałych;
Zgodnie z wymaganiami dyrektywy PSD2 udostępniamy specjalny interfejs, umożliwiający dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.
Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1, którego dokumentację możesz pobrać ze strony https://polishapi.org/.
Możliwe usługi:
Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych TPP (Third Party Provider) - podmiotów uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.
Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera.
Po zalogowaniu do portalu developera wypełnić odpowiedni formularz.
Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na stronie https://ib.bsbialapodlaska.pl z wyprzedzeniem.
opcjonalne dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem ustawiane samodzielnie po zalogowaniu do systemu bankowości elektronicznej.
Hasło maskowane jest dodatkowym zabezpieczeniem stosowanym przez Bank w czasie logowania. W odróżnieniu od zwyczajnego hasła, hasła maskowanego nigdy nie podajemy w całości, tylko wybrane losowo przez System znaki. Podczas wpisywania hasła system może poprosić o podanie tylko kliku znaków z całego hasła np. drugiego, trzeciego, ósmego, dziewiątego.
Następnie:
od teraz przy logowaniu po podaniu identyfikatora otrzymamy zmodyfikowane pole do wprowadzenia hasła w którym podajemy tylko niektóre znaki swojego hasła dostępu losowo wygenerowane przez system.
(UWAGA! może być zmienna ilość znaków do wprowadzenia)
Mechanizm limitów kwot operacji dla przelewów internetowych do rachunku umożliwia samodzielne zdefiniowanie limitu maksymalnej operacji jaką możemy wykonać z rachunku. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa Państwa środków zgromadzonych w Banku.
Po ustawieniu limitu np.: 1000 zł nie wykonamy przelewu większego od ustawionego limitu.
Gdy padniemy ofiarą ataku z wykorzystaniem złośliwego oprogramowania do wykonania przelewu w kwocie większej niż ustawiony limit haker będzie musiał wyłudzić więcej niż jedno hasło jednorazowe. Pierwsze do zwiększenia limitu i drugie do wykonania przelewu.
Po zalogowaniu się do systemu wybieramy rachunek dla którego chcemy ustawić limit
Po podaniu nowego limitu i nacisnięciu przycisku Dalej >> zostaniemy poproszeni o hasło jednorazowe. Po podaniu prawidłowego hasła jednorazowego zatwierdzamy i mamy ustawiony limit.
Poprawność ustawień możemy zweryfikować na Pulpicie lub w informacji o konkretnym rachunku przykład na poniższym obrazku. Gdy pojawi się wpisana kwota to znaczy, że ustwiliśmy limit poprawnie.
Przy próbie wykonania przelewu powyżej kwoty limitu otrzymamy nastepująca informację (przykład):
Zabezpieczenia jakie można zastosować w dostępie do systemu bankowości elektronicznej
Adresy IP, z których klient może się łączyć – w celu ograniczenia dostępu do rachunków klienta z różnych komputerów można wprowadzić adres(y) IP, z których klient IB będzie korzystał pracując z systemem; próba logowania klienta z innych adresów będzie odrzucona. Zalecane jest aby adres IP był statyczny. Ustawienie dozwolonych adresów IP jest szczególnie zalecane dla jednostek budżetowych.
Ustawienie godzin pracy – Szczególnie zalecane dla jednostek budżetowych.
Ustawienie dni pracy – Szczególnie zalecane dla jednostek budżetowych.
Geolokalizacja – restrykcje na logowanie z różnych państw. Bank ma możliwość indywidualnych ustawień państw, z którymi klient może się łączyć..
Domyślnie ustawienia:
Doładowania telefonów komórkowych bez prowizji
W bezpieczny i wygodny sposób możesz doładować telefon komórkowy na kartę.
Jak doładować konto?
Usługa jest dostępna dla wszystkich klientów Banku poprzez bankowość internetową oraz w placówkach Banku u operatora.
To proste! Zaloguj się do systemu Internet Banking, wybierz z Menu opcję "Doładowania" i wybierz jedną z możliwości doładowania telefonu do wszystkich operatorów telefonii komórkowych działających na terenie Polski.
System Internet Banking umożliwia dwa sposoby doładowania telefonu na kartę:
Telefon zostanie doładowany wybraną kwotą natychmiast po zatwierdzeniu zlecenia.
Z tytułu doładowania telefonu przez Internet Banking, Bank nie pobiera żadnych prowizji!
dostęp do usługi przez 24 godziny na dobę,
informacje o stanie rachunków, lokat, kredytów,
przelewy jednorazowe,
przelewy zdefinowane - szablon przelewu gotowego do wykorzystania bez potrzeby każdorazowej autoryzacji hasłem jednorazowym,
przelewy podatkowy do Urzędu Skarbowego oraz innych organów podatkowych,
przelewy do ZUS,
przelewy dewizowe,
przelewy oczekujące,
koszyk płatności,
zlecenia stałe,
historia wykonanych operacji, możliwość wydruku lub eksportu potwierdzenia operacji,
doładowanie telefonu,
eksport lub wydruk wyciągów (w formacie PDF, MT940, VideoTEL, Elixir, CSV),
kursy walut,
podgląd logu zdarzeń.
autoryzacja za pomocą aplikacji mobilnej "Nasz Bank",
sms z hasłem jednorazowym.
Od teraz łatwiejsze korzystanie z bankowości elektronicznej na urządzeniach mobilnych wykorzystujących systemy operacyjne: Android, iOS, Windows Phone, Firefox OS, BlackBerry.
Intuicyjny interfejs systemu dostosowany do urządzeń mobilnych sprawi, że zarządzanie finansami stanie się wygodne i przyjemne bez względu na czas i miejsce w jakim się znajdujemy.
Funkcjonalność usługi:
Więcej informacji o usłudze oraz przykłady i filmy instruktażowe możecie Państwo znaleźć tutaj
Podczas wykonywania przelewu, tworzenia przelewu zdefiniowanego, dodawania kontrahenta, modyfikacji kontrahenta oraz innych operacji wymagających potwierdzenia za pomocą hasła jednorazowego nastąpiła zmiana prezentacji pola do wpisania hasła jednorazowego. Po zatwierdzeniu operacji pokaże się następujące pole:
lub
Po ustawieniu się na dowolnej kratce istnieje mozliwość wklejenia skopiowanego numeru rachunku. Jednak po wklejeniu należy zmodyfikować cyfrę kontrolną rachunku poprzez ręczną zamianę gwiazdek na prawidłowe cyfry dopełniając numer rachuunku.
dostęp do usługi przez 24 godziny na dobę,
informacje o stanie rachunków, lokat, kredytów,
przelewy jednorazowe,
przelewy zdefinowane - szablon przelewu gotowego do wykorzystania bez potrzeby każdorazowej autoryzacji hasłem jednorazowym,
przelewy podatkowy do Urzędu Skarbowego oraz innych organów podatkowych,
przelewy do ZUS,
przelewy dewizowe,
przelewy oczekujące,
harmonogram płatności,
obsługa płatności masowych,
zlecenia stałe,
zarządzanie kontrahentami,
podział na jednostki organizacyjne,
historia wykonanych operacji, możliwość wydruku lub eksportu potwierdzenia operacji,
doładowanie telefonu,
eksport lub wydruk wyciągów (w formacie PDF, MT940, VideoTEL, Elixir, CSV),
kursy walut,
samodzielne zarządzanie uzytkownikami,
podgląd logu zdarzeń.
karta zdrapka z hasłami jednorazowymi,
sms z hasłem jednorazowym,
certyfikat imienny na fizycznym urządzeniu tzw. Token USB.
Obsługa podpisu z certyfikatem imiennym działa tylko na przeglądarce Mozilla Firefox oraz Internet Explorer.
Korzystanie z serwisu wymaga zainstalowanej dowolnej przeglądarki internetowej obsługującej SSL 128 bitowy, JavaScript oraz pliki cookie. Połączenie z Bankiem chronione jest 128 bitowym protokołem szyfrującym SSL, co praktycznie uniemożliwia przejęcie przez osoby niepowołane kontroli nad aktywną sesją użytkownika. Jednakże, zalecane jest samodzielne sprawdzenie autentyczności certyfikatu, który został zastosowany podczas szyfrowania transmisji.
Autoryzacja operacji realizowana z zastosowaniem kart kryptograficznych, wydawanych wyłącznie przez Bank, zapewnia ochronę przed realizacją zleceń bez wiedzy właściciela oraz potwierdza autentyczność przesyłanych informacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby użytkownik w należyty sposób chronił przed dostępem osób niepowołanych nie tylko swój identyfikator oraz hasło dostępu do usługi, ale również swoją kartę kryptograficzną i PIN, gdyż ich posiadanie stwarza możliwość podszycia się pod właściciela i dokonywania wszelkich operacji finansowych z jego konta. Przy autoryzacji operacji z zastosowaniem haseł jednorazowych należy pamiętać o należytym chronieniu haseł jednorazowych oraz jeżeli to mozliwe nie trzymaniu ich razem z innymi danymi dostępu do usług bankowości elektronicznej.
Usługa Bankofon umożliwia Państwu ograniczenie wizyt w Banku, częste wizyty nie są już konieczne. Bankofon to nowoczesny, automatyczny samoobsługowy, telefoniczny serwis informacyjny dostępny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Bankofon jest dostępny pod numerem telefonu: (83) 3447144
Bankofon przeznaczony jest dla Klientów Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej - dysponujących telefonem pracującym w systemie tonowym lub telefonem komórkowym. Dzięki bezpośredniemu połączeniu z systemem komputerowym, Bankofon umożliwia Państwu dostęp do rachunków bez konieczności kontaktowania się z pracownikiem Banku. Odpowiednią informację uzyskają Państwo, wybierając określoną kombinację cyfr na klawiaturze telefonu.
W trakcie połączenia nie trzeba czekać do końca czytania listy usług - można w dowolnym momencie wybrać odpowiednią cyfrę z klawiatury telefonu.
Numer Klienta i kod PIN są numerami poufnymi, znanymi wyłącznie posiadaczowi rachunku. Dla bezpieczeństwa informacji nie należy podawać tych numerów osobom niepowołanym.
Możliwości:
Wiadomość wysłana po operacji na rachunku będzie zawierała kwotę operacji, tytuł oraz saldo po operacji. Wiadomość z podsumowaniem dnia będzie zawierała obroty winien, obroty ma oraz saldo końcowe na rachunku. Wiadomośc może być wysyłana każdego dnia lub tylko w te dni, gdy saldo ulegnie zmianie. Wiadomość na żądanie jest wysyłana w momencie otrzymania SMS z zapytaniem od Klienta. W przypadku wystąpienia kilku operacji na raz usługa może wysłać operacje za pomocą jednej wiadomości SMS.
Dostępne zapytania na żądanie
Zapytania mogą być także poprzedzone identyfikatorem i hasłem, które Klient otrzyma w momencie uruchomienia usługi SMS Banking. Zapytanie takie będzie wyglądało np.: ident#hasło#W#ROR gdzie w miejsce ident podstawiamy identyfikator Klienta a w hasło podstawiamy hasło.
Dzięki usłudze bezpiecznych płatności internetowych Paybynet za zakupy w sieci zapłacisz wygodnie i bez ryzyka. Pieniądze niezwłocznie i bezpośrednio trafią z Twojego konta na konto bankowe sprzedawcy, a na przelewie zobaczysz, komu i za co przelewasz pieniądze. Sprzedawca korzystający z Paybynet łatwo zidentyfikuje Twoje zamówienie, co przyspieszy nie tylko dostawę zamówienia, ale również rozpatrywanie ewentualnej reklamacji czy procedurę zwrotu towaru.
Usługa zapewnia:
Ponadto z Krajową Izbą Rozliczeniową współpracują największe systemy płatności internetowych, a to oznacza, że jesteśmy na liście możliwych form płatności w systemach:
Aby skorzystać z usługi wystarczy w momencie płatności wybrać z listy Banków Spółdzielczych nasz Bank.