Ze względu na ciągłe rozszerzanie sankcji gospodarczych coraz częściej pojawiają się trudności w realizacji transakcji z/do Federacji Rosyjskiej, Białorusi oraz Ukrainy (obecnie obwody: doniecki, ługański, zaporoski, chersoński).
Mając na uwadze rosnące ryzyko sankcyjne, od 1 marca 2023 r. nie będziemy uczestniczyc w realizacji przekazów z/do Federacji Rosyjskiej.
Pozostałe ograniczenia dotyczące ww. krajów mogą dotyczyć wydłużonego czasu procesowania transakcji lub braku ich realizacji w zależności od obowiązujących przepisów sankcyjnych.
WIRON zastąpi WIBOR – informacje dla klientów
W Polsce trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy ustalaniu oprocentowania kredytów, a także przy podawaniu kosztów produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika o nazwie WIRON.
Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.
Najważniejsze, co musisz wiedzieć o WIRON:
Kto pracuje nad zmianą wskaźników referencyjnych?
Na wniosek uczestników rynku Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) powołał Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR). W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele:
Z czego wynika zastąpienie wskaźnika WIBOR wskaźnikiem WIRON?
Zmiana wskaźnika referencyjnego jest częścią szerzej zachodzących zmian na rynkach finansowych, nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej i USA. W ostatnich latach widać trend opierania wskaźników o depozyty jednodniowe, tzw. overnight. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Szczegółowy opis wskaźnika znajduje się na stronie: https://gpwbenchmark.pl/opisy_indeksow
Jak wygląda harmonogram zmian?
Najczęściej zadawane pytania
WIBOR to skrót od Warsaw Interbank Offered Rate. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to cena (czyli oprocentowanie), po jakiej banki udzielają sobie wzajemnie pożyczek na tzw. rynku międzybankowym. W praktyce odbywa się to w postaci tzw. kwotowań wiążących: bank zobowiązuje się do zawarcia transakcji po podanej cenie.
Sytuacja na rynku jest dynamiczna, dlatego wskaźnik WIBOR jest ustalany codziennie. Proces ten jest stale monitorowany, nadzorowany, kontrolowany, poddawany wewnętrznym i zewnętrznym audytom. Administratorem wskaźnika WIBOR jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych: https://gpwbenchmark.pl/.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w komunikacie z 6 grudnia 2022 r. potwierdził, że opracowywanie wskaźnika referencyjnego stopy procentowej WIBOR, stosowanego w Polsce przez banki i inne podmioty nadzorowane, odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) nr 2016/1011.
Koszt kredytów, zarówno tych hipotecznych, gotówkowych, jak i tych dla przedsiębiorstw, zależy w największym stopniu od stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Kiedy rosną stopy procentowe, rosną również koszty kredytów. W ostatnim roku stopy procentowe były podnoszone wielokrotnie, ponieważ jest to główna metoda walki z inflacją.
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, nie zaś zmiana kosztów kredytów. Dodatkowo przy przejściu ze stawki WIBOR na WIRON w aktualnych umowach kredytowych zastosowany zostanie specjalny mechanizm kompensacyjny, którego wysokość poda w rozporządzeniu Ministerstwo Finansów. Do zmian tych dojdzie w 2025 roku, a szczegóły są dopracowywane przez Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR).
Nie. Nie musisz podejmować żadnych działań. Wszystkie Twoje umowy z Bankiem Spółdzielczym w Białej Podlaskiej pozostają w mocy. Aktualnie WIRON nie ma wpływu na koszty Twojego kredytu.
Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej przygotowuje się obecnie w zakresie systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących wskaźnik WIRON. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, które przynoszą dominację wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Każdy wskaźnik referencyjny, zarówno WIBOR jak i WIRON, musi być zgodny z Rozporządzeniem BMR. Jest to dokument przyjęty w 2018 roku przez Parlament Europejski i Radę UE, określa zasady opracowywania wskaźników referencyjnych, a także ramy działania administratorów stawek referencyjnych, podmiotów dostarczających dane oraz podmiotów wykorzystujących stawki w produktach finansowych (czyli m.in. banków).
Administratorem wskaźników referencyjnych w Polsce jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, kontrolowana przez KNF.
Proces wyznaczania WIBOR i WIRON w pełni podlega kontroli KNF.
Szanowni Państwo,
30 grudnia 2022 roku (piątek) jest ostatnim dniem rozliczeniowym w 2022 roku.
Harmonogram rozliczeń:
31 grudnia 2022 r. (sobota) wszystkie placówki Banku będą nieczynne.
Informujemy,iż w dniu 28.11.2022 r. Rada Uni Europejskiej podjęła decyzję o dodaniu naruszania sankcji do unijnego wykazu przestępstw zamieszczonego w Traktacie o funkcjonowaniu UE. W związku z powyższym, obliguje to Bank do podjęcia decyzji o wprowadzeniu kolejnych ograniczeń w realizacji przekazów z/do Rosji i Białorusi. Ograniczenia będą dotyczyć przekazów stanowiących płatność za transport na/z Białorusi towarów sankcjonowanych na terenie Rosji, dla których przekazane dokumenty świadczą o tym że wymiana towaru dotyczy Rosji. Jeżeli produkt objęty sankcjami wywieziony z UE do państwa trzeciego, w szczególności Białorusi ma docelowo trafić do odbioru na terenie Rosji, Bank uznaje to jako udział w programie obchodzenia sankcji. W związku z tym takie przekazy będą zwracane do nadawcy.
Szanowni Państwo,
informujemy o przyszłych zmianach w aplikacji "Nasz Bank" od wersji 2.0.0.
W związku z podnoszeniem bezpieczeństwa aplikacji mobilnej od wersji 2.0.0 aplikacja nie będzie obsługiwana przez starsze smartfony. Do jej uruchomienia będzie wymagany system w wersji:
Bank wyjaśnia, że zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 7 Lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom (dalej: „Ustawa”) Kredytobiorca kredytu hipotecznego udzielonego na nabycie nieruchomości przeznaczonej na indywidualne cele mieszkaniowe ma możliwość zawieszenia spłaty kredytu hipotecznego w PLN, tzw. „wakacje kredytowe”.
WAKACJE KREDYTOWE
Na wniosek Kredytobiorcy w ramach ustawowych wakacji kredytowych przysługuje Kredytobiorcy Zawieszenie spłaty kredytu w następujących okresach:
Zawieszenie spłaty kredytu przysługuje konsumentowi tylko w stosunku do jednej umowy zawartej w celu nabycia nieruchomości przeznaczonej na zaspokojenie własnych potrzeb mieszkaniowych.
W okresie Zawieszenia spłaty kredytu Kredytobiorca nie jest zobowiązany do dokonywania płatności wynikających z umowy kredytu, za wyjątkiem opłat z tytułu ubezpieczeń powiązanych z umową kredytu;
Kredytobiorca ponosi odpowiedzialność karną za składanie fałszywych oświadczeń.
Preferowana forma składania wniosków o zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego:
UWAGA : Skorzystanie z wakacji kredytowych jest autonomiczną decyzją Kredytobiorcy i za ewentualne jej negatywne skutki Bank nie ponosi odpowiedzialności.
INFORMACJA O RYZYKACH
Zmienna stopa procentowa jest sumą marży oraz wskaźnika referencyjnego. Stopa oprocentowania zmienia się w zależności od zmiany wskaźnika referencyjnego WIBOR.
Rata kredytu hipotecznego składa się z dwóch części – kapitałowej i odsetkowej. W przypadku kredytów oprocentowanych według zmiennej stopy procentowej odsetkowa cześć raty kredytu może ulegać zmianom
w zależności od aktualnej wysokości wskaźnika referencyjnego. Oznacza to, że zmienne oprocentowanie kredytu niesie ze sobą ryzyko zmiany kosztów obsługi kredytu (wzrost lub spadek) w czasie obowiązywania umowy, zatem przed podjęciem decyzji o zaciągnięciu kredytu Kredytobiorca powinien wziąć pod uwagę długoterminowy trend na rynku finansowym oraz uwzględnić możliwość zmiany stóp procentowych.
Każda zmiana stopy procentowej wpływa na wysokość (wzrost lub spadek) kosztów obsługi kredytu. Wzrost stopy procentowej powoduje, że wzrasta wysokość odsetek przewidzianych do spłaty, a tym samym wysokość kwoty zadłużenia
Bank zachęca, aby zapoznać się z historycznymi danymi dotyczącymi wysokości stóp procentowych. Bank podkreśla, że analiza przeszłych trendów dotyczących kształtowania się wysokości stóp procentowych, w tym wskaźników referencyjnych takich jak WIBOR 3M, może być pomocna w podejmowaniu decyzji związanych z posiadanym kredytem. Analiza ta jednak nie stanowi gwarancji, że w przyszłości stopa procentowa będzie kształtować się według podobnych trendów. Przykładowo, poziom stawki WIBOR 3M stanowiącej składową oprocentowania zmiennego wynosił w 2021 roku 0,21%, podczas gdy, 15 lat wcześniej wynosił około 20%.
Ponadto Bank zachęca wszystkich Klientów do zapoznania się z:
• komunikatem Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego dot. ryzyka stopy procentowej: Komunikat_UKNF_dot_ryzyka_stop_procentowych_73678.pdf
• Publikacją dot. ryzyka stopy procentowej: https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/Ryzyko_stopy_procentowej_dla_klientow_instytucji_finansowych_73575.pdf
Druk wniosku o zawieszenie spłat kredytu hipotecznego
Kogo dotyczy
Możesz raz w roku otrzymać 300 zł na wyprawkę szkolną dziecka, bez względu na dochód rodziny, jeśli jesteś rodzicem ucznia:
Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną
Co zrobić, aby otrzymać wsparcie
Aby otrzymać wsparcie, złóż wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia.
Jak złożyć wniosek
Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.
Ważne
Jeśli złożysz wniosek za pomocą bankowości elektronicznej/portalu Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
Jak otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku
Jeśli złożyłeś wniosek przez bankowość elektroniczną albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
Informacja o tym, że złożyłeś wniosek, pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca] –> [Dobry start] –> [Szczegóły Twoich wniosków] po przetworzeniu wniosku – może to trwać do 48 godzin.
Jeśli złożyłeś wniosek przez PUE ZUS, masz go w zakładce [Dokumenty i wiadomości] –> [Dokumenty wysłane].
Kiedy złożyć wniosek
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2022 r.
Jakie wsparcie otrzymasz
Program Dobry Start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Pieniądze otrzymasz na rachunek bankowy, który wskażesz we wniosku. Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.
Kiedy otrzymasz wsparcie
Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2022 r.
Jeśli wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.
Gdzie znajdziesz informacje o wniosku złożonym przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek) – zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki [Ubezpieczony] lub [Świadczeniobiorca], a następnie wybierz [Dobry start] – [Szczegóły Twoich wniosków].
Jak otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia
Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS. Informację o tym otrzymasz także mailem na adres, który podasz we wniosku. O przyznaniu świadczenia na każde dziecko otrzymasz oddzielną informację.
Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, otrzymasz na adres mailowy, a także na numer telefonu, które podasz we wniosku.
Jeśli złożysz wniosek przez bankowość elektroniczną/portal Emp@tia i chcesz:
Ważne
Na portalu PUE ZUS znajdzie się cała korespondencja z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie 300+ (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Gdzie otrzymasz pomoc
W związku ze zmieniającymi się dynamicznie sankcjami nakładanymi na Rosję i na Białoruś informujemy, że nasz Bank nie gwarantuje przeprowadzenia transakcji finansowych powiązanych z ww. krajami. Należy liczyć się z odrzuceniem płatności z / do ww. krajów.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z zapowiedziami, sankcje nakładane przez Unię Europejską, Stany Zjednoczone, inne organizacje międzynarodowe oraz przez poszczególne kraje, w zależności od rozwoju sytuacji, mogą podlegać dalszym rozszerzeniom.
31 grudnia 2021 (piątek) jest ostatnim dniem rozliczeniowym w 2021 roku w tym dniu wszystkie placówki Banku będą czynne od 7:30 do 15:00.
Harmonogram rozliczeń:
Rozliczenia międzybankowe (przelewy na rachunki prowadzone w innych bankach)
Przelewy dewizowe oraz operacje typu SORBNET zrealizujemy złożone do godziny 13:00
W wyniku zmiany przepisów ustawy AML, które weszły w życie z dniem 31 października 2021 r., podmiotami zobowiązanymi do przekazywania informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych stały się:
Dane beneficjentów rzeczywistych należy wprowadzić do CRBR najpóźniej do 31 stycznia 2022 r.
Brak zgłoszenia informacji do CRBR lub wymaganej aktualizacji danych naraża podmiot na sankcję administracyjną w postaci kary pieniężnej.
---
Przypominamy, że do obowiązku zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych w CRBR i ich aktualizacji w terminie 7 dni od dnia wpisu tych podmiotów do Krajowego Rejestru Sądowego są zobowiązane:
Poniżej link do materiałów nt. Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych przygotowanych przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej.
Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia. Więcej ...
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że w dotychczasowej lokalizacji Oddziału Banku BPS S.A. w Białej Podlaskiej od dnia 01 marca 2021 roku, działalność bankową będzie prowadzić Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej.
Od 15 grudnia 2020 r. w zamykanym Oddziale Banku BPS, zostanie uruchomiony punkt informacyjny Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej, w którym klienci będą mogli zapoznać się z ofertą i zawrzeć nowe umowy.
Od 01.01.2021 roku podczas dokonywania płatności kartami w sklepach internetowych, będzie wymagane dodatkowe zabezpieczenie w postaci kodu PIN więcej informacji ...
Zgodnie z Regulaminem ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm”, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczyć do Banku dodatkowe dokumenty.
Zgodnie z ww. Regulaminem każdy przedsiębiorca wnioskujący o wsparcie w ramach Tarczy Finansowej zobowiązany jest dostarczyć do Banku nie później niż do dnia 31 grudnia 2020 r.:
Do pobrania:
Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., w celu weryfikacji przez Bank, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.
W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.
W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym (preferowany format PAdES - dla plików pdf) lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:
Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r.
W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.
Dodatkowe informacje:
Pełnomocnictwo nie może być wystawione post-factum. Pełnomocnictwo powinno być co najmniej z daty złożenia wniosku o subwencję i nie powinno być datowane później.
Przedsiębiorca powinien złożyć do Banku pełnomocnictwo w przypadku złożenia wniosku przez:
Polski Fundusz Rozwoju wymaga, by pełnomocnictwo udzielone osobie, która złożyła Wniosek lub zawarła umowę subwencji finansowej w imieniu klienta oraz Oświadczenie Beneficjenta zostały podpisane wyłącznie przez osoby upoważnione do reprezentacji klienta, których dane ujawnione są w odpisie z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i dostarczone do Banku wyłącznie za pomocą kwalifikowanych podpisów elektronicznych lub w formie pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi.
Prezentujemy nową funkcję aplikacji mobilnej "Nasz Bank", która pozwala, w niespotykany do tej pory sposób, obsługiwać bankomaty bez karty, bezpośrednio ze smartfona. Nowatorska opcja aplikacji mobilnej "Nasz Bank" umożliwia obsługę w bankomatach należących do Banku, to jest dokonywanie wypłat w sposób bezdotykowy z wykorzystaniem kodu QR.
Zachęcamy do zapoznania się ze stroną internetową przybliżającą rozwiązanie smartKARTA - www.smartKARTA.pl
Z przyjemnością informujemy, że nasz Bank uruchomił usługę MojeID
Usługa mojeID umożliwia zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą danych z bankowości internetowej. W kilku krokach, na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu, pozwala osobie fizycznej – klientowi banku, szybko i bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość. Co istotne dla bezpieczeństwa danych, klient wyraża jasną zgodę na zakres i cel przekazywanych informacji. Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.
Każdy Klient naszego Banku, który posiada dostep do bankowości elektronicznej może założyć sobie Profil Zaufany poprzez wejście na stronę https://pz.gov.pl oraz wybranie opcji:
Po procedurze rejestracji możemy logowac się do usług takich jak np. ZUS z wykorzystaniem profilu zaufanego potwierdzajac tożsamość w bankowości elektronicznej naszego Banku występującego w roli potwierdzającego tożsamość klienta.
Warunkiem skorzystania z tej usługi jest uzupełnienie danych osobowych w Banku: aktualny numer dowodu tożsamości wraz z datą jego ważności oraz podanie adresu e-mail.
Zapraszamy też do przeczytania wywiadu z Maciejem Waliszkiem, Dyrektorem Departamentu Bezpieczeństwa w Banku BPS o wdrożeniu mojeID i Profilu Zaufanego w Zrzeszeniu BPS: https://bs.net.pl/mojeid-i-profil-zaufany-w-zrzeszeniu-bps/
Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 lipca br. w systemie bankowości elektronicznej w wersji przeglądarkowej można będzie składać wnioski w Programie Dobry Start (300+) na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Świadczenie mogą otrzymać uczniowie do 20 roku życia lub, w przypadku niepełnosprawności do 24 roku życia. Świadczenie nie obejmuje dzieci, które w roku szkolnym 2020/2021 idą do przedszkola lub tzw. „zerówki".
Jednocześnie przypominamy, że obecny okres świadczeniowy Programu „Rodzina 500+” trwa do maja 2021 r. Wnioski na nowy okres świadczeniowy można będzie składać od 1 lutego 2021 r.
Przekazujemy Państwu kolejne informacje dotyczące Tarczy Finansowej PFR, które otrzymujemy na bieżąco z PFR.
W świetle zapisów §11 ust.11 Regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm”, przedsiębiorca jest zobowiązany dostarczyć do Banku nie później niż do dnia 31 grudnia 2020 r.: dokumenty potwierdzające, że osoba składająca Wniosek była umocowana do złożenia Wniosku oraz akceptacji i zawarcia umowy subwencji finansowej (tj. w zależności od sytuacji: pełnomocnictwo, informację odpowiadającą odpisowi pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 2 do w/w Regulaminu; 2) oświadczenie Beneficjenta o potwierdzeniu i akceptacji treści i należytego zawarcia Umowy Subwencji Finansowej, wzór tego oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do w/w Regulaminu.
oraz
Wobec powyższego, przekazuję najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotowych aspektów:
A. Czy każdy Bank powinien faktycznie zbierać od przedsiębiorcy dokumenty związane z umocowaniem Klienta?
TAK. Przedsiębiorca powinien złożyć do Banku w zależności od sytuacji: pełnomocnictwo lub informację odpowiadającą odpisowi pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej tj. w przypadku, gdy wniosek o subwencję oraz umowa subwencji została podpisana za klienta przez osobę upoważnioną do samodzielnego składania oświadczeń woli w imieniu klienta, każdy Bank:
1) w przypadku podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców KRS przedkłada albo pełny odpis KRS albo odpis aktualny na dzień zawarcia umowy subwencji (chodzi o sprawdzenie reprezentacji, czy w dniu zawarcia umowy subwencji, wskazana osoba była upoważniona do reprezentowania klienta, a to można stwierdzić albo z pełnego odpisu KRS albo aktualnego odpisu wg. dnia zawarcia umowy. Pełen odpis KRS, Bank może pobrać ze stron Ministerstwa Sprawiedliwości https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna/index.html
2) w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą - odpis z CEIDG;
w przypadku, gdy wniosek o subwencję oraz umowa subwencji została podpisana za klienta przez osobę nieupoważnioną do samodzielnego składania woli w imieniu klienta, klient zobowiązany jest złożyć do Banku pełnomocnictwo albo potwierdzenie czynności wg załącznika do umowy subwencji, przy czym dokumenty te muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji klienta zgodnie z odpisem KRS aktualnym wg. daty tego dokumentu lub przez osobę wskazaną w CEIDG.
B. Czy pełnomocnictwo powinno być złożone w formie aktu notarialnego?
Polski Fundusz Rozwoju wymaga, by pełnomocnictwo udzielone osobie, która złożyła Wniosek lub zawarła umowę subwencji finansowej w imieniu klienta, zostało podpisane wyłącznie przez osoby upoważnione do reprezentacji klienta, których dane ujawnione są w odpisie z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i dostarczone do Banku wyłącznie za pomocą kwalifikowanych podpisów elektronicznych lub w formie pisemnej z podpisami notarialnie poświadczonymi.
C. Czy pełnomocnictwo może być wystawione post factum?
Pełnomocnictwo nie może być wystawione post-factum. Pełnomocnictwo powinno być co najmniej z daty złożenia wniosku o subwencję i nie powinno być datowane później.
D. Czy jeżeli z umowy spółki cywilnej wynika, że do reprezentowania i zaciągania zobowiązań w imieniu spółki upoważniony jest jeden ze wspólników to wystarczy czy wciąż potrzebne jest pełnomocnictwo?
Zawarcie umowy o subwencję finansową jest czynnością przekraczającą zwykły zarząd spółki cywilnej i powinna być zgoda/pełnomocnictwo drugiego wspólnika, albo potwierdzenie przez niego czynności.
Wszystkich naszych Klientów, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu internetowego Grupy BPS zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i firm oferowanego przez Banki Spółdzielcze z Grupy BPS oraz instytucje państwowe. Strona zwiera m.in. obszerne informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym Kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć przewidywaną wysokość subwencji PFR.
Serwis dostępny jest pod adresem:
www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow
Na stronie znajdą Państwo:
Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że będzie dla Państwa ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.
informujemy, że z dniem 04.05.2020 r. wznowiona zostaje obsługa klientów w Oddziale Banku przy ul. Moniuszki 10
w godzinach 7:30 - 15:30. W soboty wszystkie placówki Banku będą nieczynne.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej
Szanowni Klienci,
informujemy, że od 1 maja 2020 roku wprowadzamy zmiany stawek oprocentowania produktów bankowych oraz nową Taryfę prowizji i opłat za czynności bankowe.
Klientom, których sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z pandemią koronawirusa, udostępniamy rozwiązania pozwalające m.in.: odroczyć ratę kredytu lub odnowić okres kredytowania.
Proponujemy zawieszenie spłaty raty kapitałowej na okres do 3 miesięcy.
Po okresie prolongaty pozostałe raty zostaną równomiernie powiększone o odroczone płatności
Odroczenie terminu spłaty raty kredytu może dotyczyć:
Wzór Wniosku o odroczenie terminu spłat rat znajduje się poniżej
Wnioski o zawieszenie terminu spłaty kredytu można składać za pośrednictwem:
Bank z tytułu odroczenia terminu spłaty kredytu nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji.
Każdy wniosek będzie rozpatrzony indywidualnie w przyspieszonym trybie, o decyzji powiadomimy Państwa niezwłocznie.
Pozytywna decyzja, wiąże się z zawarciem aneksu do umowy zmieniającego harmonogram spłat kredytu. Aneks będzie można podpisać:
Podpisanie aneksu korespondencyjnie
ul. Kolejowa 5
21-500 Biała Podlaska
z dopiskiem „Odroczenie rat COVID - 19”
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie Oddziały Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej mogą pracować w ograniczonym zakresie lub mogą być zamknięte. Prosimy o sprawdzenie wcześniej godzin otwarcia Oddziału. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco na stronie internetowej Banku..
Do pobrania dla Państwa Regulamin usługi oraz wniosek :
Wnioski można składać zgodnie z regulaminem za pośrednictwem e-maila podpisane zgodnie z podpisem złożonym w banku.
Do pobrania dla Państwa Regulamin usługi oraz wniosek :
Szanowni Państwo,
mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w Oddziałach naszego Banku do niezbędnego minimum. Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce "koronawirusa" i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.
W zastępstwie osobistych wizyt w Oddziale, zapraszamy do kontaktu telefonicznego 83 344 71 00 lub na numery telefonów dostępne w zakładce kontakt lub kontakt mailowy na adres bs@bsbialapodlaska.pl .
Ponadto rekomendujemy:
Jednocześnie informujemy, że na bieżąco śledzimy wszelkie komunikaty dotyczące koronawirusa wydawane przez organy administracji państwowej i służby sanitarne. Naszym celem jest zapewnienie obsługi wszystkim Klientom, mimo niedogodności, z którymi mamy obecnie do czynienia. Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o zastosowanie się do powyższych rekomendacji.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej
Szanowni Państwo,
Zarząd Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej informuje, że dzień 31 grudnia 2019 (wtorek) jest ostatnim dniem rozliczeniowym w 2019 roku.
Wszystkie placówki Banku będą czynne od godz. 7:30 do godz. 15:00.
W tym dniu obowiązują dwie sesje rozliczeniowe:
W związku z tym rozliczenia międzybankowe (przelewy na rachunki prowadzone w innych bankach) złożone:
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia PE i Rady UE 2019/518 informujemy, że od dnia 15 grudnia br. obowiązują nowe stawki prowizji za realizację przekazów dewizowych SEPA. Stawki prowizji zgodnie z w/w Rozporządzeniem zostały zrównane z opłatami za przelew krajowy tj.:
przekaz otrzymany z banków krajowych i zagranicznych: | 0 zł |
przekaz wysyłany:
|
2,50 zł / 0 zł 2,50 zł / 1,50 zł |
Zarząd Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej uprzejmie informuje Szanownych Klientów, że obsługę bankową w Wigilię, wtorek 24-12-2019 r.
będzie prowadzić placówka przy ul. Moniuszki 10 od godz. 730 do 1300.
Pozostałe placówki Banku będą nieczynne.
Szanowni Państwo,
wprowadziliśmy do oferty aplikację mobilną „Nasz Bank”. Mamy nadzieję, że ułatwi ona korzystanie z bankowości elektronicznej za pomocą urządzeń mobilnych. Więcej informacji o aplikacji, sposobie instalacji oraz przewodnik użytkownika znajdą Państwo na stronie w zakładce OFERTA -> BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA -> Aplikacja mobilna - Nasz Bank.
Szanowni Państwo,
od 14 wrzesnia 2019 roku podczas logowania do bankowości elektronicznej będzie obowiązywało logowanie z użyciem silnego uwierzytelnienia.
Co to jest silne uwierzytelnienie? (art. 2 pkt 26aa ustawy o usługach płatniczych)
uwierzytelnianie zapewniające ochronę poufności danych w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów należących do kategorii:
będących integralną częścią tego uwierzytelniania oraz niezależnych w taki sposób, że naruszenie jednego z tych elementów nie osłabia wiarygodności pozostałych;
Kliknij aby zobaczyć przykładowe logowanie z silnym uwierzytelnieniem.
Informujemy, że Bank udostępnił nowy bankomat zlokalizowany w Białej Podlaskiej ul. Wojska Polskiego 2 (dworzec autobusowy).
Zapraszamy do korzystania z naszych usług.
Informujemy, że z dniem 20-05-2019 Bank zaprzestał działalności w placówce w Lublinie przy ul. Matki Teresy z Kalkuty. Zapraszamy do oddziału Banku w Lublinie ul. Ewangelicka. Za niedogodności przepraszamy.
Informujemy o zmianie adresu systemu Internet Banking. Od marca 2019 roku system będzie dostępny pod adresem https://ib.bsbialapodlaska.pl
Prosimy o sprawdzenie skrótów oraz zakładek w przeglądarkach i ich aktualizacje lub korzystanie z odnośników na stronie banku https://bsbialapodlaska.pl
Stary adres systemu https://online.bs.bialapodl.pl będzie utrzymywany i aktywny do końca 2019 roku.
Zarząd Banku uprzejmie informuje, że w Wigilię 24-12-2018 roku obsługę będzie prowadziła placówka przy ul. Moniuszki 10 w Białej Podlaskiej od 7:30 do 13:00. Pozostałe placówki będą nieczynne. Dyspozycje w systemie SORBNET będą przyjmowane do godziny 12:45. Wszystkie dyspozycje zlecone po godzinie 13:00 będą wysłane 27 grudnia 2018 roku.
---
W Sylwestra 31 grudnia 2018 roku wszystkie placówki Banku będą czynne do godziny 15:00.
W tym dniu będą obowiązywały dwie sesje rozliczeniowe:
pierwsza - zlecenia złożone do godziny 8:45,
druga - zlecenia złożone do godziny 12:45,
w związku z tym dyspozycje przelewów miedzybankowych złozone po godzinie 12:45 zostaną zrealizowane 2 stycznia 2019 roku.
Rozliczenia międzybankowe SORBNET będą realizowane do godz. 13:00
Szanowni Państwo,
aby korzystanie z systemu Internet Banking na urządzeniach mobilnych stało się prostsze i wygodniejsze wprowadzamy wersję przystosowaną do telefonów.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej
uprzejmie informuje Szanownych Klientów, że w związku z ustanowieniem
12 listopada 2018 roku Świętem Narodowym
w tym dniu wszystkie placówki Banku będą nieczynne.
Rozliczenia zaplanowane na 12 listopada zostaną zrealizowane w dniu następnym 13 listopada.
Uprzejmie informujemy, że dnia 1 lipca 2018r. wchodzi w życie Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2018 r. poz. 62) wprowadzająca mechanizm podzielnej płatności ( ang. Split Payment).
Rachunki VAT będą udostępniane od 18 czerwca 2018r. Więcej informacji.
Zmianie uległa szata graficzna interfejsu usługi Internet Bankingu.
Najważniejsze zmiany:
Informację o numerze tego rachunku płatnik składek dostanie z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r. List dotrze do płatnika, gdy ZUS zna jego aktualny adres. Jeśli Płatnik nie zgłosił zmiany danych powinien to zrobić jak najszybciej.
Ważne! Jeśli do końca grudnia 2017 r. płatnik nie otrzyma informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubi list, powinien zgłosić się do ZUS albo zadzwonić do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00).
Od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki, bez względu na okres którego dotyczą, trzeba wpłacać na indywidulany numer rachunku składkowego. Jeśli płatnik nie będzie znał swojego numeru rachunku składkowego, nie opłaci w 2018 r. składek. Dotychczasowe rachunki będą zamknięte.
Dzięki temu, że płatnik będzie miał swój numer rachunku składkowego, ZUS od razu zaksięguje wpłaty na jego koncie.
W 2018 r. płatnik jednym przelewem opłaci składki na:
Oznacza to, że zamiast trzech albo czterech przelewów będzie wypełniał tylko jeden. Poniesie też niższe koszty. Uniknie także popełnienia wielu błędów, bo nie będzie podawał w przelewie, tak jak obecnie, danych identyfikacyjnych m.in. NIP, numeru REGON czy PESEL, a także okresu i typu wpłaty.
Płatnik nie będzie podawał w przelewie, jakie składki opłaca i za jaki okres. ZUS każdą wpłatę podzieli proporcjonalnie na wszystkie ubezpieczenia i fundusze. Zrobi to na postawie składek za ostatni miesiąc, które płatnik wpisał do deklaracji rozliczeniowej albo które wpisał ZUS, jeśli płatnik był zwolniony z jej przekazywania.
Ważne! - Jeśli płatnik będzie miał długi składkowe, to wpłata pokryje najstarszą należność. Dzięki temu nie będą rosły odsetki za zwłokę.
Płatnik, który ma długi składkowe, nie będzie mógł w 2018 r. opłacić tylko bieżących składek na ubezpieczenia społeczne (w tym na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe), aby korzystać ze świadczeń z ubezpieczenia chorobowego (np. z zasiłku chorobowego). Jego wpłata pokryje najpierw zaległości z odsetkami, a dopiero potem bieżące składki. Poza tym wpłata będzie rozdzielona proporcjonalnie na wszystkie składki.
Jeśli przedsiębiorca nie może spłacić całego zadłużenia a chce podlegać dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu i otrzymywać z niego w razie potrzeby świadczenia, to powinien skorzystać z układu ratalnego. Gdy go podpisze ZUS rozliczy jego wpłatę zgodnie z terminem wymagalności raty i bieżących składek. Taka umowa zapewni mu objęcie ubezpieczeniem chorobowym i prawo do świadczeń. W zawarciu układu pomogą doradcy ZUS. Z ich pomocy można skorzystać w każdym oddziale Zakładu. Płatnik, który podpisze układ ratalny będzie spłacał raty na indywidualny numer rachunku składkowego odrębnym przelewem (w terminie wyznaczonym dla kolejnych rat). Będzie mógł również opłacić ratę i bieżącą składkę jedną wpłatą, jeśli zrobi to przed terminem wyznaczonym dla obu tych należności.
Więcej informacji o e-Składce znajduje się na stronie www.zus.pl/eskladka
Informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 roku, w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1781/2006 (Dz.U.UE.L.2015.141.1 z dnia 5 czerwca 2015 r.)zmienił się zakres informacji, które winny zawierać dokonywane przez Państwa transfery środków pieniężnych (przelewy).
W związku z tym zwracamy się z prośbą o umieszczanie na dyspozycjach dokonania przelewu krajowego lub zagranicznego bez względu na walutę, składanych zarówno w formie papierowej, jak i za pośrednictwem systemu bankowości internetowej i mobilnej następujących informacji:
Przelewy z brakującymi lub błędnymi informacjami o zleceniodawcy lub odbiorcy ze względu na obowiązki wynikające ze wskazanego powyżej rozporządzenia wspólnotowego mogą powodować:
W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o dokładne uzupełnianie:
Jednocześnie ze względu na obowiązek sprawdzania przez Bank kompletności danych zleceniodawcy i odbiorcy przelewu zwracamy się o przekazanie kontrahentom lub osobom, od których otrzymują Państwo przelewy krajowe i zagraniczne swoich pełnych danych, tj. imienia i nazwiska lub nazwy Państwa firmy, zgodnej z dokumentami rejestrowymi złożonymi w Banku (jeśli takich danych obecnie nie posiadają).
Dodatkowo informujemy, że powyższe rozporządzenie nakłada na Bank obowiązek identyfikacji i weryfikacji płatników (zleceniodawców) wpłat gotówkowych bez względu na kwotę.
Powyższe zasady są podyktowane koniecznością wypełniania przez Bank obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.
Na atak narażeni są klienci korzystający z portali społecznościowych (np. Facebooka) lub portali ogłoszeniowych i aukcyjnych. Po przejęciu i podszycia się pod konto użytkownika oszust nawiązuje rozmowę (przez komunikator, mail, itp.). W rozmowie nakłania do przekazania drobnej kwoty odpowiednio ją profilując np.: Cześć babciu, doładujesz mi telefon? (link do artykułu o ataku) lub prosząc o płatność za pomocą przesłanego linku.
Przesłany link kieruje do podrobionej strony gdzie wyłudzane są dane autoryzacyjne. Oszust logując się do prawdziwego systemu tworzy przelew zdefiniowany aby wyprowadzic środki bez powtórnego podawania hasła / kodu jednorazowego.
Pamiętaj!
Zarząd Banku Spółdzielczego uchwałą numer 30/2017 z dnia 27.04.2017 r. wprowadza z dniem 01.05.2017 roku zmianę w oprocentowaniu nowozakładanych lokat oszczędnościowych w PLN. Aktualne oprocentowanie.
Informujemy, że
Lokaty walutowe
USD EURO
1 miesięczne 0,10 0,07
3 miesięczne 0,20 0,10
6 miesięczne 0,30 0,15
12 miesięczne 0,50 0,20
Rachunki walutowe
USD EURO GBP
0,04 0,04 0,04
PIT-WZ to wniosek o sporządzenie zeznania podatkowego przez urząd skarbowy. Za jego pomocą prześlesz do urzędu skarbowego informacje o korzystaniu z odliczeń od podatku lub dochodu, np. z tytułu przysługującej ci ulgi na dzieci, wydatków, które poniosłeś na cele rehabilitacyjne, podwyższonych kosztów uzyskania przychodów czy przekazania 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Urząd skarbowy na podstawie posiadanych informacji od pracodawców lub organów rentowych i danych z wniosku PITWZ przygotuje zeznanie podatkowe.
Jakie są korzyści ze złożenia PIT-WZ?
W ten sposób oszczędzisz czas i minimalizujesz ryzyko popełnienia błędów w zeznaniu rocznym, które wynikają choćby z przepisywania danych z informacji od płatników (np. z PIT-11) czy błędów rachunkowych. Samodzielne wypełnienie zeznania podatkowego i załączników, w których wykazywane są ulgi, nierzadko sprawia problemy podatnikom. Ponieważ urząd skarbowy wypełni za ciebie zeznanie, to rozliczenie się drogą elektroniczną zajmie ci nie więcej niż kilka minut.
Kto może skorzystać z PIT-WZ?
Możesz złożyć PIT-WZ, jeśli jesteś podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) i uzyskujesz dochody od płatników (w tym organów rentowych). Nie ma przy tym znaczenia, czy rozliczasz się sam, czy wspólnie z małżonkiem, czy jako osoba samotnie wychowująca dzieci.
Wprowadzilismy usługę Smart wypłaty polegającą na mozliwości zlecenia wypłaty małej kwoty w bankomacie bez posiadania karty płatniczej. Więcej informacji.
informujemy, że od 01 stycznia 2017 roku następuje zmiana Taryfy prowizji i opłat Banku Spółdzielczego w Białej Podlaskiej. Decyzją Zarządu Banku miesięczna opłata za kartę VISA Classic Debetową lub MasterCard PayPass Debetową wydawanej do rachunków oszczędnościowo – rozliczeniowych będzie wynosiła 3,50 zł.
informujemy o wprowadzeniu usługi KIR Paybynet. Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej
oprócz usługi Paybynet pojawia się na liscie Banków Spółdzielczych w takich systemach płatniczych jak:
Przelewy 24, Transferuj.pl, eService Online, IAI Płatności, DotPay.pl.
Więcej informacji.
Więcej informacji.
Zapraszamy do zapoznania się z portalem zakupowym dostępnym pod adresem http://www.planetplus.pl - stworzonym specjalnie dla klientów Banków Spółdzielczych
Planet Plus to nowoczesna platforma zakupowa, za pomocą której można dokonywać zakupów w ponad 500 sklepach internetowych wykorzystując szeroką ofertę zniżek i promocji.
Współpracują z nami takie sklepy jak RTV euro AGD, Tchibo, Answear, Zalando, MediaExpert, Saturn, Groupon, Douglas, Sephora, Lot, Agito i wiele innych znanych marek.
Wystarczy się zarejestrować i zobaczyć jak w prosty sposób można zyskać pieniądze na dalsze zakupy!
Za każdą transakcję dokonaną za pośrednictwem naszego serwisu otrzymujesz od nas gotówkę, byś mógł cieszyć się zakupami każdego dnia.
Wystarczy, zalogować się na portalu, wybrać sklep, dokonać zakupu bezpośrednio na stronie sklepu korzystając z promocji i rabatów a zwrot określonej kwoty za zakupy pojawi się automatycznie na dedykowanym w portalu zakupowym koncie.
Niepodważalną korzyścią programu Planet Plus jest fakt, iż Cashback łączy się z Promocjami i Wyprzedażami, tak by użytkownicy mogli zaoszczędzić jeszcze więcej.
Zakupy jeszcze nigdy nie były tak proste i przyjemne. Zapraszamy do zapoznania się z portalem i do rejestracji!
http://www.planetplus.pl
W razie wątpliwości dotyczących funkcjonowania serwisu zapraszamy do zapoznania się z sekcjami portalu:
Jak to działa?
Natomiast w sekcji - Pomoc i kontakt znajdą Państwo odpowiedzi na wszystkie najczęściej zadawane pytania oraz możliwość kontaktu do dedykowanego Centrum Pomocy, które służy Państwu pomocą.
Zarząd Banku Spółdzielczego uchwałą numer 21/2015 z dnia 29.05.2015 r. wprowadza z dniem 01.07.2015 roku zmianę w oprocentowaniu nowozakładanych lokat oszczędnościowych w PLN
Lokaty oszczędnościowe w złotówkach według zmiennej stopy procentowej oprocentowane w stosunku rocznym | |
1 miesięczne | 1,0% |
2 miesięczne | 1,1% |
3 miesięczne | 1,3% |
6 miesięczne | 1,6% |
12 miesięczne | 2,1% |
24 miesięczne | 2,5% |
36 miesięczne | 3,0% |
48 miesięczne | 3,3% |
64 miesięczne | 3,8% |
Lokaty oszczędnościowe według stałej stopy procentowej oprocentowane w stosunku rocznym | |
1 miesięczne | 1,0% |
2 miesięczne | 1,1% |
3 miesięczne | 1,3% |
Lokaty założone do dnia 30.06.2015 r. do końca terminu zapadalności są oprocentowane zgodnie z tabelą obowiązującą od dnia 01.04.2015 r.
W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, że nie jest to członek rodziny, czy prawdziwy funkcjonariusz tylko oszust lub w chwili, gdy telefonująca osoba postępuje w podany powyżej sposób PROSIMY O NATYCHMIASTOWE POWIADOMIENIE POLICJI.
Informacja ze strony Policji >>> ZOBACZ
W celu zwiększenia bezpieczeństwa przy wprowadzaniu przelewów do koszyka w Internet Bankingu wprowadzono wymóg, by rachunek odbiorcy znajdował się na liście kontrahentów. Dzięki temu operatorzy nie będą mogli wykonać przelewu na rachunek, którego wcześniej nie zaakceptowali.
Zdjęcie przedstawia sytuację, w której przelew został dodany do koszyka ale nie ma go w bazie kontrahentów.
W tej sytuacji wykonanie przelewu nie będzie możliwe.
Informujemy o wprowadzeniu ograniczeń czasowych na logowanie się z różnych państw. Zmiana ma na celu podniesienie bezpieczeństwa usługi. Po zalogowaniu z terytorium Polski następne logowanie będzie możliwe dopiero po określonym czasie.
Istnieje możliwość zdefiniowania indywidualnych ograniczeń w celu podniesienia bezpieczeństwa systemu transakcyjnego.
Przypominamy o możliwości samodzielnej weryfikacji logów podczas pracy z systemem Internet Banking poprzez zakładkę Inne > Log zdarzeń
Prosimy o zwrócenie uwagi na wpisy dotyczące logowania do systemu np.:
data godzina Logowanie: ok Adres IP:XXX.XXX.XXX.XXX przeglądarka (kraj z którego nastąpiło logowanie)
data godzina Logowanie: nieudane Adres IP:XXX.XXX.XXX.XXX przeglądarka (kraj z którego nastąpiło logowanie)
W przypadku zaobserwowania niepokojących wpisów (np. logowania z kraju w którym w danym czasie nie przebywaliśmy) prosimy o kontakt z Bankiem.
Przypominamy o możliwości korzystania z klawiatury wirtualnej w celu wpisania identyfikatora lub hasła.
Więcej informacji o nowym rodzaju ataku znajdziecie Państwo na stronie Związku Banków Polskich dostępnej pod adresem http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci
Informujemy, że z dniem 01-11-2014 roku ulegnie zmianie oprocentowanie.
http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci
http://www.cert.pl/news/8999
Ostrzeżenie przed atakami na komputery i telefony wykorzystywane w bankowości internetowej.
Zaobserwowano próby podszywania się pod znane firmy poprzez rozsyłanie wiadomości mail zawierające załącznik ze szkodliwym oprogramowaniem.
Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, które są dostępne podczas logowania do usługi Internet Bankingu.
Zachęcamy też do zapoznania się z innymi znanymi zagrożeniami podczas korzystania z bankowości elektronicznej opublikowanych przez Związek Banków Polskich na stronie http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci
Miło nam poinformować, iż sieć bezprowizyjnych bankomatów Grupy BPS zostanie wzbogacona o dodatkowe bankomaty z sieci Planet cash4you.
Gdzie można znaleźć bankomaty z sieci Planet cash4you:
Do sieci bezprowizyjnych bankomatów w Grupie BPS należą bankomaty Zrzeszenia Banku BPS S.A., SGB-Banku S.A., Banku BGŻ oraz Planet cash4you.
Po połączeniu Kredyt Banku z BZWBK ich bankomaty przestały być bezprowizyjne.
Pełna lista bezprowizyjnych bankomatów dostępna jest pod adresem:
http://www.bankbps.pl/placowki-i-bankomaty
Od lipca 2012 Bank Spółdzielczy w Białej Podlaskiej partnerem Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. w wydawaniu zestawów podpisu elektronicznego.
Od 02-01-2012 nastąpiły zmiany w:
- taryfa opłat i prowizji za czynności bankowe,
- warunkach wykonywania przekazów w obrocie dewizowym, dyspozycji przekazu - obowiązuje nowy formularz.